is dit een bij?

Ik heb deze bijachtige vandaag in onze tuin zien zitten en even snel opgezocht op het internet maar kan hem/haar niet vinden.
Wie weet meer over deze insect?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het wel degelijk een bij: de grote wolbij.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is een solitaire bij (vormt dus geen kolonies) en heeft de naam te danken aan het feit dat de vrouwtjes hun nest bekleden met wollige plantendelen. Best een bijzonder beestje!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee waarschijnlijk een wesp of steekvlieg