is tarantulagif dodelijk?

is het gif van een tarantula beet dodelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
5.2K

Het beste antwoord

"De haren, die bij gevaar kunnen worden afgeschud (brandharen), kunnen tot irritatie leiden als ze in ogen of in contact met slijmvliezen komen. Omdat ook de schuilplaats wordt voorzien van brandharen, kan het openen van het terrarium al zorgen voor een pijnlijke sensatie. Het gif van sommige soorten is ook voor de mens pijnlijk, hoewel niet levensgevaarlijk. Bij mensen met een allergie voor componenten van het gif kan echter wel anafylaxie optreden. De meeste gevaarlijke soorten spinnen vallen niet onder de vogelspinnen.

Minder dan één procent van de vogelspinnen is aan te merken als gevaarlijk voor de mens. Een van de beruchtste soorten is Pterinochilus murinus, die erg snel is en daarnaast bekendstaat als bijzonder agressief."

Dus alleen als je er allergisch voor bent kan je er aan sterven. Tamme vogelspinnen hebben meestal geen gifklieren meer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, en vogelspinnen en tarantula's zijn dus hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is heel vervelend en erg pijnlijk, maar voor een normaal mens niet levensgevaarlijk. Ben je sterk verzwakt (of klein kind of heel erg bejaard) dan wordt het vervelender, maar nog steeds waarschijnlijk niet dodelijk.
De zwarte weduwe (geen familie) is veel gevaarlijker!