Kun je van andere gerechten ook asperge-urine krijgen?

Als je asperges eet, ruikt je urine daarna heel sterk, en heel "raar" (niet bij iedereen - maar bij mij wel).

Zijn er andere gerechten die hetzelfde effect hebben?

Ik had het vandaag namelijk ook, maar ik heb geen asperges gegeten. Wel courgettesoep - zou het daaraan gelegen kunnen hebben? Of aan een ander ingrediënt dat ik vandaag heb gegeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Antwoorden (3)

Ja, andere voedingsmiddelen kunnen de kleur en geur van je urine ook beinvloeden. Denk bijvoorbeeld maar eens aan rode bietjes, die de urine iets rood kunne kleuren. Ook geeft het een licht specifieke geur.
12 jaar geleden
Peteh bonen in een indonesisch gerecht geven ook een penetrante geur aan de urine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook veroorzaakt worden door iets anders dan voedsel.
Bij blaasontsteking of diabetes kan je urine ook ruiken, maar ik weet niet of die geur op die van asperges lijkt.
Asperges lust ik namelijk niet, maar heb wel diabetes en dat geeft een zoetige ,aceton achtige geur af.