Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een paar soorten vogels kunnen wel een looping maken. Bij de vogels waar dat bij is waargenomen was dat tijdens de balsvluchten. Meestal doen ze dat via een rol. Als ze op hun rug gaan vliegen draaien ze in de lengte richting om de lengte-as heen zodat de poten aan de bovenkant komen. Maar de blauwe kiekendief, de slechtvalk en de raaf maken weleens loopings. Dat doen ze door plots heel snel naar boven te vliegen en een stukje op hun rug te vliegen soms zelfs met een prooi in hun poten zodat ze die over kunnen geven aan hun partner. Maar dit zien we niet vaak omdat het de vogels heel veel energie kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat vogels er alleen in geinteresseerd zijn om zo snel mogelijk van A naar B te vliegen en daar hoort geen looping bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuimelduiven kunnen dat. Deze worden veel gehouden door Turkse mannen in Den Haag voor de sport.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, tuimelaars, klopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor sport? Wie de mooiste duif heeft of welke de leukste kunsjes kan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die de mooiste loopings maken
Ik heb het op mooie voorjaarsdagen aan het strand gezien bij meeuwen.
Of het baltsgedrag is, weet ik niet, ,maar op mij maakte het in elk geval de indruk, dat ook zij van het heerlijke voorjaarsweer en het leven genoten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding