Waarom hebben mensen een bepaalde bloeddruk nodig?

Als een mens een veel te lage bloeddruk heeft, welke lichaamsprocessen vallen dan weg? (idem hoge bloeddruk)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

bij een te lage bloeddruk wordt je bloed niet goed door je lichaam gevoerd, als je bloed naar je hoofd gepompt moet worden gaat dat tegen de zwaartekracht, en dan krijgen je hersenen te weinig bloed en dus ook te weinig zuurstof, zodat je flauw kunt vallen. Bij te hoge bloeddruk is het slecht voor je aders, omdat de druk daarop te hoog is, Vergelijk het maar met een plastic zak met water, of een tuinslang, staat daar teveel druk op dan klapt de boel (en dat wil je echt niet ergens in je lichaam hebben