Krijg je dorst van water drinken?

Ik heb wel eens het gevoel dat ik meer moet plassen als ik veel water drink, en dat ik daarvan uitdroog, zodat ik sneller nieuwe dorst krijg.

Klopt dat?

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Biologie
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op, dit is een bekend verschijnsel bij suikerziekte..

Het beste antwoord

In feite wel. Het ligt eraan wanneer, hoe vaak en hoeveel water je drinkt.

Als je iets pittigs hebt gegeten krijg je dorst. Wanneer je heel veel water in een keer drinkt, zal het snel weggespoeld worden. Je moet dan snel plassen.

Drink je regelmatig kleine beetjes water, dan zul je daar weinig last van hebben omdat je je waterhuishouding rustig blijft aanvullen en er dus geen 'overstroming' plaatsvindt.

Dat dorstgevoel na water drinken komt dus vaak voor als je heel lang niet drinkt en dan opeens heel veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb dat voornamelijk met bier, als ik er een paar op heb groeit de dorst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens water met een kneepje citroen te drinken. Bij mij lest dat de dorst heel goed.

Toegevoegd na 3 uur:
ja je kan dorst krijgen van water. Dat komt dan omdat je je speeksel wegspoelt. Als je iets licht zurigs drinkt maak je direct weer nieuw speeksel aan. waardoor citroenwater een hele goede dorstlesser is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- dit is meer een reactie. Geen antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuus. Je hebt gelijk! Ik heb het rechtgezet. Ik doe dat blijkbaar wel vaker, is zeer onnadenkend van me....
Waardoor krijg je dorst?
Wanneer het menselijk lichaam water uitscheidt, geven de speekselklieren in de mond minder speeksel af. Hierdoor wordt de mond droger. Deze droogheid van de mond wordt ervaren als dorst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit is de beste dorstlesser
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan als je te weinig zout binnenkrijgt. Daarom hebben sportdrankjes die bedoeld zijn om je vochtgehalte op peil te brengen een zoutige smaak: door het zout kan het vocht goed opgenomen worden.

Nu komt een tekort aan zout in Nederland niet vaak voor, maar als je merkt dat je je naast dorstig ook een beetje slap voelt, kan het een goed idee zijn om tussen het water door ook eens een kopje bouillon te dringen.

Toegevoegd na 2 uur:
Uhm... 'drinken' dus.

Het was nog vroeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou idd even langs de huisarts wippen,Cryo,de kans op diabetes,zoals Heidi al schreef is aanwezig.