Wat is de gemiddelde levensduur voor een zilvervisje?

Heb op deze site wel gevonden hoe men zilvervisjes het best kan bestrijden.
Maar niet hoe lang zilvervisjes leven. Ik ben begonnen met de bestrijding. Maar vraag me ook af of het wel zin heeft als beneden en bovenburen er niets aan doen. Daar heb ik ze namelijk ook gezien.

http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/overig/oven-zilver-papiervisjes-huis-verwijderen.510

Toegevoegd na 21 uur:
Dezelfde vraag ook voor papiervissen. Ze zijn niet echt te onderscheiden van elkaar behalve onder een microscoop dan. Ze eten wel anders. Papiervissen zijn hardnekkiger.
Ik heb dus wel gelezen dat ze wel 300 dagen zonder eten kunnen. Dat maakt de bestrijding ook minder eenvoudig. Of beter - iets waar rekening mee moet worden gehouden. Het gebruik van gif wil ik zoveel mogelijk vermijden. Maar op plaatsen waar ik weinig kom wil ik een uitzondering maken. Zodat ik kan bepalen hoe vaak er behandeld moet worden om toch effectief en efficiënt bezig te zijn.

(OPM. Ik ben voor mezelf een strategie aan het uitdenken hoe ik de schade zoveel mogelijk kan beperken. Ducktape hoort bij de experimenten. Of met behanglijm behandeld papier in een pot die aan de binnenkant glad is. Daar kunnen ze niet uit. Tegen een muur aan zetten zodat ze er wel in kunnen, maar zo'n gladde wand daar kunnen ze niet uit.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Antwoorden (2)

de ontwikkeling van eitje tot zilvervisjes duurt circa 3 tot 4 maanden;
de levensduur is ongeveer 2 tot 3 maanden en afhankelijk van temperatuur en de vochtigheid.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
huh? volgens wiki zijn ze pas na 3-24 maanden geslachtsrijp...
Rieneke1
10 jaar geleden
Er staat op je link: de levensduur is 2 tot 3.
Jij hebt daar maanden ingevuld, maar het moet waarschijnlijk jaren zijn?
fremar
10 jaar geleden
Omdat daarboven in maanden stond dacht ik ook dat het maanden waren,maar nu blijkt dat dit inderdaad jaren moeten zijn(heb er wel van verschoten dat zo'n beestje zo lang kan leven),dit had ik niet verwacht en heb dus ook niet verder gezocht.
Rieneke1
10 jaar geleden
Het blijken idd taaie rakkers!
een zilvisje kan tot 8 jaar oud worden... 2 tot 8 jaar zegt wikipedia.... tja gemiddelde dan 5 zou ik zeggen

Toegevoegd na 15 minuten:
Naar aanleiding van het enorme verschil tussen mijn antwoord en dat ervoor heb ik even naar een tweede bron gezocht... die vermeld echter maximaal 6 jaar...

Silverfish are long-lived, frequently surviving longer than three years, even up to six years...