Hoe ontstaan die paprika-bolletjes die in sommige paprika's zitten?

Soms snijd ik wel eens een paprika open. En dan komt het wel eens voor dat daar een soort van mini paprika, een paprika-embryo, inzit.
Is er een naam voor deze dingen?
Hoe komen ze daar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
13.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog nooit gezien, maar goed, ik eet ook geen paprika..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, die trefwoorden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele goeie vraag, ik heb me suf gezocht want wil het zelf eigenlijk ook wel weten. Het lijkt er op dat niemand er ooit een naam voor verzonnen heeft of onderzoek naar heeft gedaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, apart!
Het is toch wel een heel vreemd fenomeen...

Het beste antwoord

Een vrucht is een uitgegroeide bloembodem.
Door het kruisen en selecteren komen er steeds meer planten met vruchten die erg groot zijn en juist bij deze grote vruchten onstaat er soms een afwijking die we zien als een extra vruchtje in een vrucht, de navelsinaasappels zijn hier een bekend voorbeeld van.
Ook bij grote tomaten zie je het wel eens.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo ver ik weet is er geen naam voor.
Maar in de wetenschap zal hij heus wel bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook nooit een naam voor gehoord. Mijn vader kweekte ook paprika's. Wij noemden het 'paprika's met een babytje'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwamen ze vroeger ook al voor dat je weet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kwamen, voor zover ik mij kan herinneren, sporadisch voor. Wij vonden dit altijd erg bijzonder.

Andere antwoorden (3)

Het is in feite ook een beginnende paprika. De pitjes die aan de binnenkant zitten, die kunnen wel eens uitgroeien. Overigens worden het nooit volwaardige paprika's.

Toegevoegd na 34 seconden:
Je ziet het soms bij tomaten ook trouwens, maar dan naar buiten gekeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soort Siamese tweeling product.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
funny +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, dat is toch geen antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het dan wel. Als je binnen de eerste vrucht een tweede zich ontwikkeld kun je dat wel zo vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vroeg of er een naam voor is, en hoe het ontstaat.
Jij geeft daar geen antwoord op.
Als ik wist wat het wél is dan vroeg ik het niet.
En er zijn zelfs mensen die een fobie hebben voor deze 'baby-paprika's '....