Waar komen spinnen op af?

Nou, zodra ik de raam opendoe.. is er gelijk weer een spin in mijn Slaapkamer! ( Soms wel een hele grote ) Daarom doe ik vanaf al een poosje mijn raam dicht,
maar waar komen de Spinnen eigenlijk op af? -.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
16K

Het beste antwoord

De grote spinnen die je rond deze tijd ziet is de huisspin die al ergens verbleef zonder dat je het wist. Ze komen niet van buiten, maar van achter een kast, uit een vals plafond of waar ze ook zitten. Je herkent ze aan hun trechtervormig web dat ze bouwen. Het is in het najaar paartijd voor deze beestjes, mannetjes en vrouwtjes verlaten hun schuilplaats en zoeken een partner. Deze spinnen kom je ook buiten tegen, tussen stenen voornamelijk. Een andere spin in huis is de trilspin, die zeer lange poten heeft en die je nooit buiten zult aantreffen. Deze spinnen zie je nooit vaak rondlopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog even een link toevoegen die ik net vond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die zoeken nu een overwinteringplaatsje,en liesft zoeken ze dat nu binnen...

Toegevoegd na 37 seconden:
liefst
fremar
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Het is niet zo dat tuinspinnen graag binnen overwinteren; als ze dat toch doen is het per ongeluk.
Spinnen komen af op insecten, en die komen weer af op het licht in je slaapkamer.
Verder heb je mogelijk een spinvriendelijke begroeide buitenmuur en/of een tuin rondom?
Dan is een stapje naar binnen snel gemaakt.
Ook is het tot nu toe een zachte herfst, en rennen veel mannetjes nog rond op zoek naar een vrouwtje.

Overweeg een hor.
Rieneke1
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Spinnen komen niet op insecten af. Ik heb ze nog nooit met een web achter een vlieg aan zien rennen.
En een begroeide buitenmuur is niet binnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze komen in die zin op insecten af dat ze begrijpen waar insecten heen gaan en daar zitten spinnen dan ook. Bijvoorbeeld bij licht. Of een vliegroute voor vliegjes.
Rieneke1
10 jaar geleden
Reddie, heel veel spinnen maken helemaal geen web, maar jagen actief op insecten.
En een begroeide buitenmuur is niet binnen nee, maar zoals gezegd: naar binnen is dan maar een klein stapje.
Spinnen komen af op een beschutte en droge plek. Warm genoeg om de winter te overleven.

Bijvoorbeeld een open raam waar licht door schijnt.