kun je geelwang schildpadden op kamer temperatuur houden?

ik heb 2 schildpadden van boven naar beneden in de huiskamer neer gezet maar nu weet ik niet zeker of ik er nog wel een verwarming bij moet doen bij ons binnen is het meestal 18 graden.

als iemand het antwoord weet hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Volwassen dieren zullen het prima vinden om rond te zwemmen in water op kamertemperatuur.

Belangrijk is dat ze ook moeten kunnen zonnen en op het eiland moet je toch een veel veel hogere temperatuur voorzien. Om longontstekingen te vermijden mag de luchttemperatuur ook nóóit lager zijn dan de watertemperatuur.

Een verwarming in het water laat je daarom best achterwege. Maar zorg zeker voor een warmtelamp die het eiland en de lucht vlak boven het wateroppervlak opwarmt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handige site met veel informatie over het houden van geelwangschildpadden: http://www.licg.nl/1MH/