Het leven van een insect wordt vooral bepaald door temperatuur en wel of geen daglicht.
Veel soorten insecten overwinteren in een wat we noemen 'winterslaap'
Dat zou je een hele diepe slaap kunnen noemen, ze zijn dan nog net niet dood.
Er zijn zelfs insecten die geheel kunnen bevriezen, maar toch weer kunnen ontwaken, dat is een nog veel diepere slaap.
Dagactieve insecten, slapen snachts terwijl andere soorten juist overdag slapen.
Er bestaan op aarde ongeveer 1 miljoen insecten, dus zijn er allerlei combinaties en mogelijkheden mogelijk, wat slapen betreft

Toegevoegd na 1 uur:
......op aarde ongeveer 1 miljoen SOORTEN insecten......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je 1 miljoen insectensoorten bedoelt. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja natuurlijk!
Zat zelf even in een diepe slaap.
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha ha!
+1