Welke ziektes/aandoeningen komen er in Azië minder voor dan in Europa?

Ik hoorde eens dat kanker in Azie veel minder voorkomt. Zijn er nog andere aandoeningen/ziektes/stoornissen die daar minder voorkomen?

erotisi
10 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dit heeft veel te maken met hun levensomstandigheden en voedingsgewoonten. Heel veel moslims roken en drinken niet en zullen daardoor minder long- hart- en leverziektes ontwikkelen. Ze drinken vaak thee met véél suiker wat diabetes weer in de hand werkt.
Nu ginder heel wat landen economisch en snel aan het ontwikkelen zijn komen westerse ziektes vaker en frequenter voor doordat zij niet aan bepaalde voedingsgewoontes en stressfactoren gewend zijn. Er zijn volkeren die geen melk kunnen verdragen bijvoorbeeld.
Gemeenschappen en dorpen die nog afgezonderd leven zullen veel minder last hebben van westerse ziektes. Je kan je vraag moeilijk veralgemenen in één antwoord.