Waarom krijg ik geen gespierde benen terwijl ik veel train?

Ik ben net 16 en doe al lang Aan mountainbike en spinning ( 3 x Pw spinning) doe ik al 1,5 jaar . Ik benl dun gebouwd maar heb door het fietsen echt een super conditie gekregen maar toch heb ik nog steeds dunne benen. Horen er dan niet veel spieren in te zitten dus dat ik gespierde benen krijg? toch heb ik dat niet Hoe kan dat? Ik eet goed graag link of bron

Weet jij het antwoord?

/2500

Je doet vooral veel cardio training, daar krijg je wel strakke benen van, maar niet per se echt dikke benen. Als je graag dikkere beenspieren wilt, kun je overwegen meer krachttraining te doen, dingen als squats en deadlifts zijn vooral goed. Je hebt echt wel goede beenspieren, dus maak je daar maar geen zorgen om.

Ik weet niet heel veel over dit onderwerp, maar volgens mij is spinning vooral gemaakt voor verbranding van calorieën. . In de sportschool heb je verschillende machines daarvoor waarbij je wel goed je beenspieren kan trainen. vraag het eens na bij je sportschool. Ook staat er op deze websites vele soorten oefening waarbij je je beenspieren kan trainen http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fitness/beenspieroefeningen-voor-thuis.asp Veel Geluk

Je hebt kennelijk spieren die sterk genoeg zijn voor de activiteiten die je doet. Ik heb jarenlang tonnen papier versjouwd, maar zonder zware schouders en bovenarmen te krijgen. In tegenstelling tot vele collega's, ter bewondering van meisjes. Genoeg is kennelijk genoeg.

Dat zou hem kunnen zitten in de kwaliteit van je spieren. Wellicht ben je zeer krachtig in je benen en hebben je spieren gehard, 'Dat heeft ook voordelen hoor. Ondanks dat je dan niet de uitstraling hebt van een anabole stereojongen zou je hen wel eens kunnen overklassen. Zo zien mijn armen er niet echt gespierd uit maar ben ik met handje drukken slecht te verslaan, tot frustraties van jongens die groter en meer gespierd lijken. Voor de opbouw van veel spiermassa is goede voeding, correcte training en schijnbaar anabolen nodig. Het is me wel eens opgevallen dat overdreven gespierde mannen soms niet zo krachtig zijn als je -op grond van hun exterieur- zou verwachten. Spierbiopten vertellen wel veel over de kwaliteit van de spieren. Relatief veel sporters laten wel eens zo een biopt doen en dan zie je verschil tussen de spieropbouw van hen en van bodybuilders . Zo heb ik sterke staaltjes gezien van vrouwelijke thaiboxers. Soms nog geen 1.50 meter hoog en minder dan 50 kg vloeren ze vrijwel iedere man die denkt dat zo een meisje hen niet zal deren, een gedachte die na zes seconden verandert in de gedachte dat ze door een truck zijn overreden , wat energetisch gezien ook aardig klopt.... Schijn bedriegt......

Het is, naast het feit dat het soort spieren (fast twitch (type I) / intermediair / slow twitch ( type II) )ook aan erfelijke factoren gebonden is, ook sterk afhankelijk van welke bewegingen je maakt. Hardlopen fietsen, schaatsen, zijn sporten waar vooral de anaerobe, dus witte spiervezels (type II) voor worden gebruikt. Dan kun jij je 1000 slagen in de rondte trainen, zwaar gespierde benen (armen) zul jij er nooit krijgen. (er zijn lieden die dat wel krijgen, het waarom laat ik even in het midden) Om dikke spieren te krijgen kun je aan krachttraining doen. Of dat voor jou werkt is de vraag: ik vermoed dat jouw figuur gewoon buitengewoon tanig is: droge spieren, niet overmatig dik, maar wel sterk! Door krachttraining stimuleer je de fast twitch vezels om dikker te worden, en veranderen intermediaire spiervezels (deels) in fast twitch ("sprint spieren") mogelijk doen zelfs een deel van je slow twitch mee in die beweging. Let op: zoiets maakt je wel sterker, maar ook beslist langzamer en minder gecoördineerd. Overigens kùn je dit effect laten verdwijnen door buitengewoon veel (4 - 5x zo veel oefenarbeid in coördinatie als in kracht) te trainen. (Vandaar die Thai meiden van 5 kg die kerels van 150kg vermorzelen!) Er werden hier al wat trainingsschema's gegeven, (3 a 4x per week 3 series 8 tot 12, etc) Maar let op: jouw lichaam is nog niet uitgegroeid, dus wees voorzichtig en doe niets overhaast: Krachttraining bij 16 jarigen werd 15 - 20 jaar geleden nog als absolute NO gezien. Tegenwoordig denkt men daar veel genuanceerder over. Maar ga wel naar een GOEDE trainer toe die een fatsoenlijk en niet te scherp schema voor je maakt, ander heb je voor je het weet langdurige blessures aan pezen en spieren. Wees zelf niet te ongeduldig, en accepteer ook dat jouw lichaamsbouw (evenals het mijne) gewoon van het tanige, slanke type is. Grote voordeel: je zult niet makkelijk dik en vet worden, iets wat die atletische typen makkelijk overkomt! Toegevoegd na 1 minuut: Vervolg van bovenstaande Misschien lees je over slikken van steroïden (Wordt hier ook al ergens aangestipt) . Vooral omdat het bij jou, wanneer je overgaat op krachttraining is het nog maar de vraag of jij werkelijk krijgt wat je wilt, zou iemand je daaraan kunnen laten denken. Laat je niet gek maken: je bent 16: ongetwijfeld maak je veel testosteron aan. Ga NIET over op pillen die je van alles beloven! Laat het deel van de hormonen even aan je lichaam over. Ook zal men komen met allerlei eiwit preparaten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100