Ik dacht al dat het een soort siberische gaai was (model en totaalindruk is van een slanke vlaamse gaai), maar wist zo geen soortnaam, maar dit is dus de taigagaai (Perisoreus infaustus, Siberian Jay).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik ben er niet helemaal zeker van, maar het lijkt erg op een appelvink!
In ieder geval een zeer verwant diertje van deze soort :)
mooi vogeltje trouwens!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met het vogelboek ( Zien is kennen) in de hand lijkt me dit een grijze gors. De appelvink heeft een korte staart ( alle vinken) en de kleuren wijken af: meer blauw, witte v lek op de vleugel. De gefotografeerde vogel is anders, met die fraaie oranje staart. Mooie foto's!