Wat voor vogel kan ik hebben gezien?

rijdend van rijswijk naar leiden zag ik een vogel in het weiland staan, die ik niet ken, hoewel ik al 14 jaar in een vogelasiel werk.
de vogel had een ooievaar kunnen zijn, maar was compleet wit.
iemand een idee?
aan een albino denk ik niet, omdat de snavel donker gekleurd was.

Rieneke1
14 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

Heb je een zilverreiger gezien wellicht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan doe ook aar een poging tot de hoofdprijs. Was het wellicht een sneeuwuil. deze zijn tamelijk groot en komen wel eens langs in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
haha jeroen, plusje voor het mooie plaatje en de lach!
maar hij lijkt niet echt op een ooievaar he ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je daar voor minnen? Het is wit en het komt af en toe voor in Nederland. Gezien de temperaturen is het mogelijk. Alleen vogels uit he noord c.q. noordoosten komen in aanmerking. En deze vogel kan ruim 60cm groot worden dus dan zit die redelijk gelijk met een ooievaar kwa grote.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Jelle is vandaag met zijn verkeerde een uit bed gestapt. Hievoor net beide een vraagje beantwoord over spijkerbroeken.
Het kan niet missen wij zagen afgelopen week ook een zilverreiger, je ziet ze niet veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
deze vogel was groter lijkt me, echt formaat ooievaar.
+1
Rieneke1
14 jaar geleden
ik begrijp inmiddels van jelle dat het idd heel goed een zilverreiger kan zijn geweest, bedankt!
ik woon in leiden, en had er nog nooit een gezien.
hier alleen blauwe reigers, en een heel enkele keer een purperreiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ooievaar is ca. 100cm. en de grote zilverreiger is ca. 90cm. In hetbroedseizoen heeft hij een gele snavel en daarna geelzwart.
lepelaar?
http://raymsfotosite.web-log.nl/lepelaar.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
die heeft een hele andere bek
Rieneke1
14 jaar geleden
plus voor de moeite, maar deze vogel had een dolksnavel, zoals een reiger of ooievaar.
het formaat komt wel in de buurt, maar helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen luier in de snavel met daarin een baby?
Dan was het een zilverreiger(papegaaide hij).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Hey Rieneke dan was je vlak bij mij in de buurt joh....had je even een bakkie kunnen komen doen...maar even over de vogel,er duiken hier in de buurt-omgeving alphen aan de rijn-steeds meer vreemde *vogels* op,dat komt mede door de aanleg van De Groene Jonker in Zevenhoven...een natuurreservaat.Het zit er soms zwart van de vogelspotters..En er wil er ook nog wel eens een ontsnappen uit Avifauna...misschien jou zeldzame witte wel hahaha,ik zag vandaag weer veel ooievaars,maar de vogel waar jij het over hebt die heb ik nog niet gespot....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik kwam van rijswijk, ben naar de neuzelbeurs/darlingmarket geweest.
van de zomer, met de grote jaarmarkt, kom ik wel een bakkie bij je doen :)
+1