Is het mogelijk om Nooit tot zelden te urineren?

Want ik heb bij biologie geleerd dat overig voedsel (eiwitten, vitamines) en vocht weg worden gedaan. En ik heb gehoord dat de gele kleur van je urine de kleur van eiwitten is.

Dus mijn vraag, als je elke dag EXACT het aantal eet , maar echt echt echt exact, wat de schijf van 5 precies aanbeveelt van hoeveel, hoef je dan nooit meer te urineren?

misschien weet ik nog niet genoeg van BIO maar ik vroeg het me gewoon af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (3)

Nee. Je lichaam raakt z'n afvalstoffen kwijt door urine. Zou je niet urineren hou je die afvalstoffen binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zweten dan geen optie voor die afvalstoffen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de afvalstoffen worden gefilterd door de nieren, die hebben geen connectie met de zweetklieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow okay
Overal zit vocht in, dus zelfs al zou je niet drinken(wat niet gezond is) krijg je vocht binnen. Je lichaam bestaat voor 80% uit vocht, en dat vocht moet constant aangevuld worden.Sommige mensen urineren meer of vaker dan anderen. bij te weinig vocht kleurt je urine donkergeel, Dit heeft als het maar lang genoeg voortduurt nadelige gevolgen voor de nieren. Ga dus maar niet uitproberen hoe weinig vocht je nodig hebt
12 jaar geleden
Als je precies eet wat je nodig hebt en niet meer of minder moet je evengoed nog urineren. Urineren is een onlosmakelijke functie van de menselijke fysiologie. Het is een van de manieren van het lichaam om afvalstoffen kwijt te raken. In urine horen geen eiwitten te zitten maar de afvalstoffen van de eiwitstofwisseling, met name ureum, zijn wel een vast bestanddeel van urine. De lichaamscellen verouderen en worden regelmatig vernieuwd. Daarbij komen die afvalstoffen vrij. Voedsel heb je dus niet alleen nodig als brandstof maar ook als bouwstof.

Urine bestaat uit afvalproducten die door de nieren uit het bloed worden gefilterd. Het is een mengsel van water, zouten en andere stoffen (restproducten van de afbraak van bijvoorbeeld eiwitten, hormonen, geneesmiddelen). Ureum is overigens kleurloos. De urine wordt geel gekleurd door galkleurstoffen.