Zijn gecastreerde honden veel rustiger?

erotisi
10 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, d hond van een kennis davht dat ook en fie heeft en had een hele hele druke hond. En nu nog steeds
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb van een overleden vriend (kanker) een hondje geërfd. Deze pinkster (bastaardje met lange poten en spits snuitje) was een jaar oud toen in hem definitief adopteerde en was reeds gecastreerd.
Niet te geloven, dit diertje is hyperactief (nog steeds) en houdt toch perfect zijn gewicht, terwijl hij veel eet (is 3 1/2 jaar oud nu)
Wat moet het niet geweest zijn zonder castratie. Enfin geen erg, het is een schat van een hond.

Het beste antwoord

Na castratie is de hormoonhuishouding bij een hond gewijzigd.
Castratie is het goede woord bij zowel reu als teef, dus weet ik niet over welk geslacht je hier spreekt.

Als je een reu wilt laten castreren om hem minder te laten vechten kan dat helpen, maar het hangt af van de oorzaak van het vechtlustige gedrag. Komt het door de testosteron, dan helpt een castratie (en een goede opvoeding), maar is het een aangeboren vechtersbaas, dan hoeft het niet de oplossing te zijn.

Inderdaad kan een chemische castratie een oplossing zijn, omdat je dan kan zien of het helpt. Het is dan niet definitief. Helpt het wel, dan kan een echte castratie volgen.

Bedenk wel dat een gecastreerde reu niet meer naar reu ruikt en derhalve vaak door andere reuen besprongen wordt. Bij gebrek aan testosteron is hij ook onderdaniger en wordt een beetje een sulletje. Bovendien mag hij maar 70% van de hoeveelheid voer van voor de castratie, anders wordt hij moddervet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb van een overleden vriend (kanker) een hondje geërfd. Deze pinkster (bastaardje met lange poten en spits snuitje) was een jaar oud toen in hem definitief adopteerde en was reeds gecastreerd.
Niet te geloven, dit diertje is hyperactief (nog steeds) en houdt toch perfect zijn gewicht, terwijl hij veel eet (is 3 1/2 jaar oud nu)
Wat moet het niet geweest zijn zonder castratie. Enfin geen erg, het is een schat van een hond.
Ivana
10 jaar geleden
Je hebt honden in verschillende mate van activiteit, volgens de hondenfluisteraar 4 gradaties. Dat zit in het karakter en heeft weinig van doen met wel of niet castreren. Deze overmatig actieve honden horen bij mensen die zelf ook een hoge mate van activiteit bezitten, anders valt er niet mee te leven. Zorg altijd dat je een hond uit het nest kiest met jouw karakter en jouw beweeglijkheid, dat is de beste match. De hond waar jij over spreekt zal altijd slank blijven, omdat hij alle voeding omzet in actie en niet in dik worden. Hij zal ook, zolang hij niet ziek wordt, dezelfde energie blijven uitstralen.

Andere antwoorden (1)

Een gecastreerde hond KAN rustiger worden , maar het is geen garantie
Als je het alleen daarvoor wilt doen zou ik je aan raden om voor een chemische castratie te kiezen want dan is het niet onherroepelijk .