Welke diersooten waren heel lang een mythe, zoals de Yeti, maar zijn toch alsnog werden 'ontdekt'?

Toegevoegd na 7 minuten:
Beetje onhandig geformuleerd, sorry hoor.

Ooit was de gorilla een dier waarvan men wel verhalen kende, maar waarvan men dacht dat 'ie niet bestond. Toegevoegd na 11 minuten: De berggorilla werd 17 oktober 1902 wetenschappelijk ontdekt Ook de reuze pijlinktvis werd als mythe beschouwd en is inmiddels ontdekt. Google ook eens "Cryptozoology".

Er is een jaar of 2 geleden een vis gevonden waarvan gedacht werd dat hij al miljoenen jaren was uitgestorven, dat was dus een myhte, aangezien hij nu tóch is waargenomen, gevangen en gestorven...

De reuzeninktvis Was beschreven door zeelui , zelfs waren er prenten van reuzeninktvissen die boten overvielen. Ja hij bestaat, zie link Toegevoegd na 18 minuten: Ook een spookdiertje uit Indonesië is gevonden , nadat men dacht dat het al lang uitgestorven zou zijn: De zgn. GREMLINS

Theoretisch gezien vallen dinosaurussen hier ook onder. Vroeger regeerde de kerk het land en was "evolutie" taboe.... Tevens had men ook niet echt de middelen om de botten op te graven. Pas jaren later begon men met opgravingen en alles te onderzoeken. En stelde men vast dat er grote reptielen leefden vroeger... We zijn te weten gekomen dat dinosaurussen leefden door onderzoek daarvoor wisten we dat niet

een "UNICORN", een paard met een rechte hoorn vooraan op zijn kop Toegevoegd na 13 uur: ik meen te weten van wel, kijk ook eens op wikipedia bij unicorn, zijn dat nu geen neushoorns ?

Wellicht geen diersoort maar zeker vermeldenswaardig is de Wollemia Nobilis een boom waar de dinosaurier nog van heeft gegeten want men vond fossielen van deze boom nabij dinosaurierbotten, groeit al 200 miljoen jaar op aarde maar men dacht dat hij twee miljoen jaar terug al uitgestorven was. In een kloof in Australië werd de boom in 1994 levend aangetroffen. Er zijn nog maar 10 exemplaren in leven terwijl deze boom de aarde ooit domineerde . Deze worden nu gekloond en over de gehele wereld verkocht.