Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een direwolf iets te maken met een weerwolf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
742
Amadea
10 jaar geleden
Is het wel een wetenschapsvraag? Ik zou eerder kunst & cultuur denken. Geen biologie maar literatuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Amadea, Ik heb er ook even over na-moeten-denken. Ik kwam er niet uit en dacht dat biologie wel op zijn plaats was... Maar grote kans dat je gelijk hebt, en mijn vraag verplaatst / verwijderd wordt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Game of Thrones-fan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een dire wolf is een uitgestorven wolvensoort uit Noord-Amerika. De dire wolf was een slag groter dan de grijze wolf en vooral met een zwaarder gebit en grotere bijtkracht. Een wolf die wat grotere prooien aankon dus. De herseninhoud was wat kleiner en de poten waren wat korter dan bij de grijze wolf.
De wolven die nu in Amerika voorkomen zijn grijze wolven, die in Eurazie zijn ontstaan en Amerika hebben bereikt over een landbrug naar Alaska, toen de dire wolf al was uitgestorven. Ik neem aan dat de grotere kracht en kaken van de dire wolf spelletjesmakers en dergelijke hebben geïnspireerd en dat je het dier daarom associeert met een weerwolf, een nog populairder dier in sprookjes en spelletjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een direwolf en een weerwolf hebben niets met elkaar te maken.
de een is/was een bestaand dier,de ander een aan het menselijk brein ontsproten fantasie.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding