Heeft een direwolf iets te maken met een weerwolf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
10 jaar geleden
Is het wel een wetenschapsvraag? Ik zou eerder kunst & cultuur denken. Geen biologie maar literatuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Amadea, Ik heb er ook even over na-moeten-denken. Ik kwam er niet uit en dacht dat biologie wel op zijn plaats was... Maar grote kans dat je gelijk hebt, en mijn vraag verplaatst / verwijderd wordt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Game of Thrones-fan?

Antwoorden (2)

Een dire wolf is een uitgestorven wolvensoort uit Noord-Amerika. De dire wolf was een slag groter dan de grijze wolf en vooral met een zwaarder gebit en grotere bijtkracht. Een wolf die wat grotere prooien aankon dus. De herseninhoud was wat kleiner en de poten waren wat korter dan bij de grijze wolf.
De wolven die nu in Amerika voorkomen zijn grijze wolven, die in Eurazie zijn ontstaan en Amerika hebben bereikt over een landbrug naar Alaska, toen de dire wolf al was uitgestorven. Ik neem aan dat de grotere kracht en kaken van de dire wolf spelletjesmakers en dergelijke hebben geïnspireerd en dat je het dier daarom associeert met een weerwolf, een nog populairder dier in sprookjes en spelletjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een direwolf en een weerwolf hebben niets met elkaar te maken.
de een is/was een bestaand dier,de ander een aan het menselijk brein ontsproten fantasie.