Is het mogelijk warmte energie uit een waterzak te halen?

Indien ik regenwater opvang in een grote waterzak in de kruipruimte van mijn woning moet het toch mogelijk zijn om hier energie voor mijn verwarming uit te halen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Gebruik en warmtepomp. Dit is gewoon een airco maar dan met het koelsysteem omkeerbaar. In de zomer kan je deze gebruiken om je kamer koel te houden door de warmte naar buite te pompen en in de winter om de buite warmte naar binnen te pompen. Dit gebeurd met een veel hoger rendement als wat je gasketel kan doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar om je vraag nog even te beantwoorden. Ja dit zou ook met een waterzak kunnen waar de warmtepomp zijn energie uit onttrekt of in kwijt kan. Maar deze is snel verzadigt of compleet bevroren, ik zou gewoon de buitenlucht gebruiken. Dat is gratis en onderhouds vrij