Wanneer vind er spierafbraak plaats?

Ik ben 16 en doe vaak intensieve sporten ( spinning, hardlopen enz) maar als je iets te weinig eiwit neemt vind er dan gelijk spierafbraak plaats? Verbetert je conditie niet en worden je spieren dan niet sterker? Heeft het dan wel nut om te sporten als je te weinig eiwit neemt. Of is het meer een aanvulling?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je conditie verbeterd wel, maar als je te weinig eiwitten eet zul je inderdaad minder spieren krijgen. En het kan zelf dat je spieren afbreken als je echt te weinig neemt, dus het heeft dan niet veel zin om te gaan trainen. Als je zwaar fitnest dan heb je 1,5 - 2 g eiwit per lichaamsgewicht nodig. Als je spinning en hardlopen doet iets minder. Want het is meer conditie trainen dan spieren trainen. Sowieso krijg je van veel hardlopen niet echt spieren, kijk maar naar de marathon lopers, die zijn zo magere als wat.

Het is maar net wat je wilt bereiken met het sporten, train je voor conditie of wil je spieren kweken. Kort en krachtig train je voornamelijk je witte spiervezels. Bij duursport train je voornamelijk je rode spiervezels. (heb een linkje toegevoegd ) Ik weet niet of je al volgroeid ben, maar anders is het verstandig nog niet al te zwaar te trainen. Anders haal je de verdere groei eruit. Neem ook voldoende rust, want tijdens het trainen maak je de spiervezels kapot. Tijdens de rust vindt juist het herstel en de groei plaats. Eitwitten ( aminozuren ) heb je nodig bij echte krachtsport om wat zwaarder te worden. Ben jezelf al wat zwaarder, niet te veel gebruiken, anders zet het vet aan. Op een sportschool kun je een schema vragen, en kun je ook je doel doorgeven wat je wilt bereiken met het sporten. Vaak heeft men ook verstand van voeding.

Bronnen:
http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/inf...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100