De zenuwen in je arm geven een seintje naar jouw hersenen en je voelt pijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij pijn maken cellen in het weefsel waar de pijn vandaan komt stofjes (onder invloed van cytokinen en mitogenen), die de zenuwuiteinden prikkelen waardoor een elektrisch signaal ontstaat. Dit signaal wordt dan naar de hersenen gestuurd en daar ontvangen en vertaald als zijnde: PIJN!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pijn is een waarschuwing dat er iets mis gaat. Hierdoor gaat het lichaam in alarmfase waardoor onze reflexen verbeteren, onze overlevingskansen vergroten.
Wat zou er gebeuren als je geen pijn zou voelen en je hand in een pot kokend water steekt.
Pijn werkt als een trigger.
Als iemand u in de arm knijpt en het doet pijn dan heeft deze persoon niet veel in petto. Waarop jij u losrukt en kan gaan vluchten
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt heel veel verschillende sensoren in je huid. Druksensoren, pijnsensoren en tastsensoren bijvoorbeeld. Als de pijnsensoren, die bijvoorbeeld dieper in de huid liggen dan de tastsensoren, worden geprikkeld voel je pijn. daarom voel je de pijn pas als iemand hard genoeg knijpt om de pijnsensoren te prikkelen. deze liggen op deze diepte om de hersenen te laten weten dat er gevaar dreigt op beschadiging. Zo heeft evolutie dit bepaald omdat je dan eerder weg gaat van de bron van de pijn, maar niet reageert op onschuldige aanrakingen, maar alleen op de gevaarlijke.