wat is bladgoud waard?

ik heb 2 kleine potjes bladgoud, wat zijn deze waard?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
15.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel gram bladgoud? Hoeveel karaat? Soort bladgoud?

Het beste antwoord

Bladgoud is vrijwel 24 karaat goud, anders is het niet zo dun te maken als bladgoud is.
Het is zelfs uit te walsen tot lagen die groen licht doorlaten, het is dan enige duizenden atomen dik, ongeveer 10^-7 meter ofwel 1/10 000 van een millimeter.
Je hebt dus als je een gram goud hebt een enorm oppervlak.
Je flesje mout dus een flinke prop goud bevatten wil het een meetbaar gewicht hebben en dan is het nog maar pakweg 40 Euro per gram waard.
Als je echter blaadjes bladgoud koopt , is het HEEL duur, omgerekend naar zijn gewicht betaal je vele malen de goudprijs.
Flintertjes bladgoud zijn onbruikbaar maar worden wel toegevoegd aan oa drank.

Goud zelf is HEEL GIFTIG als het opgelost is (AuCl3) in koningswater en geneutraliseerd.
Het is het goudion zelf wat het giftige is en wordt soms bij reuma gebruikt.

Je zult wel snappen dat de hoeveelheid goud in drank als flintertjes dus zo weinig wegen (en in maagzuur niet oplossen) zeer klein moet zijn , anders zou het ten strengste verboden zijn.

Als je een paar milligram goudflinters hebt, heb je al een heleboel en die zijn dus
naar de goudprijs gerekend enige centen( letterlijk) waard.
Er zit dus geef echte waarde in anders dan dat het kostbaar lijkt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je ziet in de link van de eerste vraag ook dat men NERGENS het gewicht aangeeft op de flinters na, welke tig keer de goudprijs kosten.

Het feit dat men het goud als eetbaar verkoopt wil al zeggen dat het om minutieuze hoeveelheden goud gaat, veel minder dan een milligram.

Geniet lekker van je flesje goud, meer dan emotionele waarde heeft het eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gold Passion bladgoudflinters 100mg
Prijs: 30,00 Excl. BTW
Prijs: 36,30 Incl. BTW
Bestellen: klik hier
Gold Passion bladgoudflinters 500mg
Prijs: 60,00 Excl. BTW
Prijs: 72,60 Incl. BTW
Bestellen: klik hier

Ik weet niet hoeveel gram en hoeveel karaats je goud is, maar dit is de waarde die ik zomaar op een site vond waar je eetbaar goud kan bestellen.