Voortplanting/kippenseks

Bron wikepedia

Een haan die met een hen wil paren, pakt eerst met zijn snavel een pluk veren achter haar kop, zodat zij niet kan weglopen. Dan duwt hij zijn cloaca tegen de cloaca van de hen aan. De cloaca van de haan stulpt uit, waardoor de zaadcellen in de cloaca van de hen komen. Die bevruchten dan de eicellen in de eileider. De cloaca is een opening onder in de buik van een kip. Nadat de kip het bevruchte ei heeft gelegd, kan het ei optwee verschillende manieren worden uitgebroed. Een broedse hen kan dit doen, of men kan de eieren in een broedmachine uitbroeden. Na 21 dagen (dit kan één tot twee dagen afwijken) zullen de eieren uitkomen. Kuikens die met de broedmachine zijn uitgebroed hebben veel meer aandacht nodig dan kuikens die door een hen zijn uitgebroed. In het laatste geval hoeft men in principe alleen maar voor eten (opfokkorrel of kruimel 1 of 2, afhankelijk van de leeftijd) en drinken te zorgen. Heeft men kuikens uitgebroed met een broedmachine, dan zal men de kuikens warm moeten houden met een warmtelamp of -plaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ze hebben allebei een cloaca. dit is een opening en bij de hanen mond hier de zaadleider uit en bij de kippen de eierstokken. Door deze tegen elkaar te wrijven komen de zaadcellen in de eierstokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat antwoord klopt idd.
Trouwens leuke naam! Er komt een liedje bij me opborrelen: pel de pinda is oke van je jodeladielie enz..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha bedankt :)