Ogen...

Maar misschien bedoel je facet-ogen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Insecten hebben facetogen Dit zijn samengestelde ogen. Sommige insecten hebben daarbij ook nog enkelvoudige ogen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Samengesteld_oog
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo als je zelf al zegt:ogen. Alleen de samenstelling van insectenogen is anders ze bestaan namelijk uit facetten,waardoor het beeld vele malen te zien is,in plaats van maar 1 maal zoals bij zoogdieren,zoals de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van de meest primitieve insecten hebben alle volwassen insecten in principe één paar ogen, die zijn samengesteld uit vele kleine oogjes (samengestelde ogen of facetogen). Daarnaast hebben ze nog drie enkelvoudige ogen of ocellen, midden op de kop (dorsale ocellen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast facetogen hebben veel insecten ook ocelli of enkelvoudige ogen. De naam Ocellus is latijn voor 'oogje'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me gwn ogen
Try wikipedia, die heeft veel info over dit soort dingen.