Kan je als je vaak in je neus zit(met je vinger ofcourse) bredere neusgaten krijgen dan dat je eigenlijk had?

Geen bedoelingen mee gwn grappig om te weten xD

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
8.6K

Het beste antwoord

Nee dat is niet mogelijk, Wel als je bijvoorbeeld een knikker 24/7 in je neus gaten zou hebben die elke week 1 mm groeit.

Als je met je vinger in je neus zou gaan rekt hij wel uit, Maar het is vlees/huid en bloed. Geen elastiek. je krijgt dus automatisch weer de zelfde vorm weer terug.

Wel is het mogelijk dat je een beschadiging kan krijgen door het vele neuspeuteren (Wat vooral kinderen doen.) Buiten het feit dat het geen fris gezicht is is het ook gevaarlijk omdat je hiermee het een kan beschadigen,

< Frequent neuspeuteren kan schade toebrengen aan de neus, in het bijzonder aan de vele haarvaten die binnenin dit orgaan aan de oppervlakte komen. Soms leidt het tot een bloedneus. Ook kan het infecties veroorzaken. Veel dokters raden het dan ook af en adviseren het gebruik van zakdoekjes. Anderen wijzen juist op het feit dat het om een natuurlijke gewoonte gaat en dat het opeten van neusslijm het immuunsysteem van de mens (en in het bijzonder van jonge kinderen) versterkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, je bent niet 24 uur per dag de huid aan het oprekken neem ik aan.
Dus nee, huid is elastisch en zal met als een elastiekje terug keren in zijn oorspronkelijke vorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de neusvleugels zit geen bot.....ff voelen.....nee ;)
als je op zeer jonge leeftijd begint om dagelijks je neusgaten op te rekken en dat konsekwent volhoud totdat je volgroeid bent, is het niet onwaarschijnlijk, dat je als volwassene, grotere neusgaten zult hebben dan als je dit niet zou doen.te controleren is dit nauwelijks,tenzij je de methode enkel op een neusgat zou toepassen.
11 jaar geleden
Nee, dat kan niet omdat het omringende bot niet oprekt. Het zal eerder reageren door harder te groeien bij zwaardere belasting en je neusgat zal daardoor eerder verstopt raken dan verwijden.