Wat kost een verwijdering van een eierstoktumor bij een paard?

Ze is niet verzekerd.

Het is nog niet vast gesteld, maar er zijn meerdere symptomen die er op wijzen dat ze een tumor op haar eierstok heeft zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel eens met veeartsen om hen die vraag te stellen. En vraag ze dan meteen hoeveel ervaring ze daar mee hebben.
Want voor paarden geldt hetzelfde als voor mensen; sommige (vee/dieren) artsen hebben te weinig ervaring met bepaalde ingrepen om hun werk goed te kunnen doen.

Antwoorden (2)

Dat verschilt heel erg per kliniek. En ook aan hoe de tumor zit, makkelijk of moeilijk te verwijderen zijn. Hoe de merrie erna herstelt etc etc. Maar een operatie voor een paard is erg prijzig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er van af of je een "gewone" operatie wil laten doen, of een laparoscopische operatie.
Die laatste is voor het paard minder ingrijpend.
Het is wel zaak vaart te maken met het laten stellen van de diagnose, want er zijn paarden voor wie de ingreep te laat kwam.
Zie daarvoor bokt.nl, de 2e link hier onder.
Bokt.nl forumleden hebben nog veel meer informatie hier over voor je. Een dikke aanrader dus voor paardenliefhebbers/-sters.

Behalve de prijs van de operatie zou ik je aanraden ook te vragen naar de ervaring die de betreffende arts met de ingreep die (waarschijnlijk) nodig is.

Een arts met te weinig ervaring, die dat niet wil erkennen, kan de operatie helemaal fout laten gaan, waarna je met nog meer kostbare ellende zit.
Dat gebeurd bij mensen al, en dat gebeurd bij dieren zeker.
Hier onder in ieder geval een adres dat ervaring heeft met dergelijke operaties. Als je hen belt weten ze vast ook wel een prijs te noemen.