(Als vervolgvraag op de vraag van Dladiator) Wat voor invloed heeft de kredietcrisis op het broeikaseffect?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het heeft een dubbel effect. Enerzijds neemt de economische groei en daarmee bouw, productie, internationaal toerisme en transport af. Dit leidt simpelweg tot minder gebruik van fossiele brandstoffen en minder CO2-uitstoot.
Anderzijds zijn landen in tijden van crisis niet meer bereid om dingen te gaan doen die de economische groei remmen, zoals het actief proberen te reduceren van CO2-uitstoot. Allerlei afspraken tussen bijvoorbeeld EU-landen op het gebied van investeringen in groene technologie e.a. komen op losse schroeven te staan door de crisis.

Kort gezegd: op korte termijn daalt de CO2-uitstoot (nu al merkbaar). Het resultaat op lange termijn is niet te voorspellen, maar is misschien niet positief.
Het is te hopen dat landen en organisaties de crisis juist aangrijpen om schoon schip te maken, ook op het gebied van het klimaat. Of ze dat gaan doen is een tweede.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat de kredietcrisis totaal geen invloed heeft op het broeikas effect.
Ik kan echt helemaal niks bedenken wat voor invloed het zou moeten hebben.

voor de duidelijheid: mijn antwoord op vraag is: Geen!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de kredietcrisis worden de mensen zuiniger. Allerlei zaken ,zoals het kopen van nieuwe spullen, vliegvakantie's ,auto's, meubelen, gebruiksartikelen enz. enz. belasten sterk het milieu en versterken het broeikaseffect. Bij minder geld, door de kredietcrisis,wordt het milieu minder belast en dus ook minder broeikaseffect. Maar door minder geld ook minder onderzoek naar betere wonigen, schoner en vooral ander vervoer, andere schonere en betere energie. Dus het hele onderzoek naar minder milieubelastende oplossingen komt onder druk te staan. Een ding staat vast, we lopen al jaren achter de feiten aan en zullen snel en daadkrachtig moeten handelen willen we straks niet helemaal kopje onder gaan in onze eigen vervuiling.Kredietcrisis of niet!!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:-) Grappig. Bijna hetzelfde antwoord op exact hetzelfde moment!