Weet iemand welke spinnen soort dit is?

Hij is klein en grijs en zat op een bus bord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Moeilijk te determineren zo, het kan een Heliophanes flavipes zijn, de gewone blinker (een springspin), zie hier: http://www.nederlandsesoorten.nl/nsr/concept/0AHCYFOORMJB/imagesAndSounds
Of een Tapinopa longidens, het langtandje, zie hier:
http://www.eurospiders.com/Tapinopa_longidens.htm
Sommige spinnensoorten zijn erg variabel van kleur, dus is het erg moeilijk ze zo te determineren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga voor de blinker!! :) een teek die zo volgezogen is dat het vanzelf loslaat heeft een (in verhouding) veel kleiner kopje. bovendien zou ie niet op de kop kunnen hangen aan glas puur door het gewicht (bloed dus) en dan ook nog eens zijn achterpoten achterwaarts gericht. ik denk dat het kleine gluipertje in een ragfijn webje zit (of in ieder geval een paar draadjes van iets wat een web moet lijken/worden) nope, een volle teek houdt het niet op glas met zijn pootjes in deze houding, maar.... het heeft er wel veel van weg. +1

Andere antwoorden (2)

Het lijkt een beetje op een volgezogen teek...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt idd een teek. Ieuw!