Als er vitaminedrank in je longen komt is dat dan schadelijk voor je longen?

Ik heb me verslikt in wat vitaminedrank is dat schadelijk voor mijn longen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Antwoorden (2)

Een mens verslikt zich wel vaker. De natuurlijke reactie is dat je heel erg gaat hoesten om het er weer uit te krijgen.
Als het echt een klein slokje was, heeft je lichaam het grootste deel allang weer naar buiten gewerkt.
Is niet schadelijk voor je longen.

Pas echt als het behoorlijk wat water of andere vloeistof is, kan het volgens mij schadelijk zijn, maar dit komt over het algemeen alleen voor bij mensen die verdrinken.
11 jaar geleden
Vocht in de longen is een groot probleem.
Als vruchtensap diep zou doordringen in de longen, droogt het vocht grotendeels op maar de zure vruchtdelen en de suiker kunnen beschadiging en infecties veroorzaken.
Je moet je dan wel gruwelijk verslikken , de longen doen er alles aan om het zover niet te laten komen, de haartjes in de luchtpijp werken alles naar de mond wat niet in de longen moet komen em het hoesten veroorzaakt drukgolven van 100KM/H waarmee je heel wat weg kunt krijgen.
Blijft er rommel in de longen , zoals bij mij (verdrinking in zeer vuil slootwater) dan kun je dat overleven maar hebben je longen schade genomen en heb ik acuut COPD
waardoor de longen reeds bij geringe inspanning problemen geven.
Dat kan wat geremd worden met atropine achtige stoffen in een vernevelaar maar een COPD ers met mijn problematiek weet dat de uiteindelijke doodsoorzaak waarschijnlijk verstikking zal zijn.
Pas dus goed op je longen en MAAK MENSEN DIE NET EEN SLOk NEMEN NIET aan het lachen.