Hoe kan de mensheid nou meer dan honderduizenden jaren leven,terwijl wij toch maar nu met 7 miljard bestaan ?.

De wetenschap verteld dat de mensheid binnen 60 jaar verdubbeld zal zijn,naar 14 miljard mensen.
Wanneer we 2 mensen,Adam,en Eva nemen,en die laten verdubbelen in 100 jaar,zodat wij 4 mensheid bezitten op aarde,en weerd deze 4 mensen verdubbelen,in 100 jaar naar 8 mensheid,en die 8,na 100 jaar weer naar 16,en zo dorgaan met de mensheid,dan hoeven we dit verdubbelen maar 33 keer doen,dus zou de mensheid dus 3300 jaar leven,hiermee uiteindelijk uit te komen,bij de mensheid van nu,zelfs nog meer,want met deze logische berekening,die ook tegenwoordig word gestaafd met bewijzen,daar ook tegenwoordig de mensheid verdubbeld in opzeker 100 jaar,waardoor het wel heel logisch is,en word,deze berekening ook te kunnen,en mogen doen bij 2 mensheid,en 4,en 8,en 16,32,64,128,256,512,1024,2048,4096,9192,18384,36768,73536,147072,294144,588288,1076576,2353152,4706304,9412608,18825216,37650432,75300864,150601728,301203456,602406912,1204813824,2409627648,4819255296,9638510592,en daarmee zitten we op 9 miljard,.
Nou weten we dat de mensheid langer leeft dan 3300 jaar,ook natuurlijk omdat wij ziektes,en oorlogen,of natuurgeweld onderweg zijn tegen gekomen,maar in welk universum kan de Darwinwetenschapper mij verklaren,hoe wij in hemelsnaam met maar 7 miljard mensheid hier op aarde zijn,nu dus,met een theorie waarin word verklaard dat wij meer dan 200.000 jaar zouden leven,zeker daar wij ook geen enkele uitroeing van de mensheid zien,behalve dan Noach,en ark,maar Darwin erkent dit niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

We leven de laatste eeuwen steeds langer en gezonder en krijgen meer kinderen (die de volwassen leeftijd behalen).

Die 14 Miljard gaan we waarschijnlijk niet halen, voor die tijd zullen er ziektes of oorlogen uitbreken die de bevolking flink zullen reduceren, als we zelf al niet zo slim worden om de rem er flink op te zetten.

'De wetenschap' kan weinig anders dan de groeilijntjes doortrekken en dan komt die verdubbeling er wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mens leeft 2 miljoen jaar..... Maar toen waren we aap-achtige mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Wierdsmits, dus geen mensen. Mens = homo sapiens. Mogelijke voorouders van de mens waren geen mens/homo sapiens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel we waren gewoon mensen met heeel veel haar en liepen een beetje krom. Niet zo krom als apen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neatherantaler bedoel ik... Oeps
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben overigens fout alles wat homo heet mag je mens noemen, neanderthalers (ik neem aan dat je dat bedoelde) dus ook.
De mensheid heeft een zeer trage start gehad.
Telkens weer ontstonden uit gemeenschappelijk voorouders, div. soorten mensachtige, (4.000.000 jaar geleden)uiteindelijk, na het uitsterven van de Neanderthaler, bleef er nog maar een soort mens over.
Onze huidige soort. ( 450.000 jaar geleden)
Hierna was het een kwestie van voldoende water en voedsel, welke vaak niet voldoende voorhanden was.
Hele volkeren verdwenen weer net zo snel als ze waren gekomen, of er bleven er maar heel weinig van over en begon alles opnieuw.
Toen er over de hele wereld uiteindelijk mensen leefde, ontstonden de besmettelijke ziekten en opnieuw verdwenen zeer veel mensen.
Bij de verandering van het klimaat. ging het ook vaak mis, in de grote Sahara,was ooit een weelderige groei en was overdekt met bossen.
Nu kunnen er amper nog mensen leven.
Maar op nieuw was het aanwezige voedsel de belangrijkste factor.
De hoeveelheid voedsel , bepaalt de aantallen van de soort.
Pas de laatste paar eeuwen, met het toenemen van onze kennis, krijgen we als mens er een beetje vat op en blijven aanzienlijk meer mensen in leven.
Met het toenemen van onze kennis, kwamen er steeds meer mensen, zodat we nu op zo'n 7 miljard mensen zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Je was net 17 seconden sneller dan ik...   ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)
Die verdubbelingssnelheid (een verdubbeling in 60 jaar, of in 100 jaar, of iets in die buurt) geldt NU. Dat is echter lang niet altijd zo geweest.

Sterker nog, de huidige bevolkingsgroei is, historisch gezien, heel bijzonder. Tot in de middeleeuwen nam de bevolking slechts heel langzaam toe; pas daarna begonnen onze aantallen ineens veel sneller toe te nemen.

Tussen ongeveer 1450 en 1800, dus in 350 jaar, trad iets meer dan een verdubbeling op; voor die verdubbeling hadden we dus ruimschoots meer tijd nodig dan de door jou genoemde paar decennia.

Kijken we naar de afgelopen eeuw, van 1900 tot 2000, dan groeiden we in aantal van 1,6 miljard naar 6 miljard. Dus meer dan een verdubbeling in honderd jaar.

Het antwoord op je vraag is dus, dat de snelheid van de bevolkingsgroei niet altijd zo hoog is geweest als nu.

Wil je hier meer over lezen, dan verwijs ik je naar onderstaande Bron.
Cryofiel