Komen mensen vlooien nog steeds voor?

zijn het de vlooien van een vlooien cirkus?
kan daar dan geen vlooien uitbraak komen?
als hij ze verwaarloost? de dreseur.
krijgen mensen vlooien veel kinderen? kleintjes.
word dit goed in de gaten gehouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensenvlooien = één woord
Vlooiencircus = één woord
Vlooienuitbraak = één woord Dat leest wat makkelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZIe het volgende filmpje voor een idee hoe dat gaat met vlooien in een vlooiencircus.
Gezien wat er op het laatst wordt vertelt hebben ze voor voortplanting geen tijd...
http://www.youtube.com/watch?v=hS0mG_AFk64&feature=related

Het beste antwoord

Zogenaamde mensenvlooien hebben zich in hun ontwikkeling op verschillende dieren gespecialiseerd.

De vlo die op mensenhuid leeft (en op sommige daarop lijkende dierenhuiden) komt in ons land nog maar zelden voor. Een uitzondering hierop vormt het boerenbedrijf, waar mensenvlooien op varkens zijn te vinden en op de mens kunnen overspringen. Mensenvlooien bijten op elke plaats van het lichaam en veroorzaken jeuk wanneer ze zich verplaatsen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee de vlooien is het circus zijn gesteriliseerd.!!

Op de scholen, daar huppelen ze nog vrolijk rond.
Daar is een speciale moeder ploeg die met de neten kam, regelmatig, controles houdt.
Ook de jasjes hangen op de meeste scholen onder speciale capes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pot jan dorie, wat een misser.
AWM
14 jaar geleden
Geeft niet. Kan de beste overkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA MAAR STEL DAT IK DE VERKEERDE DOOD MEP.
WAT EEN DRAMA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahha Liesbeth, van mij mag je ze allemaal dood meppen hoor! :)
Ja hoor dat is nog steeds veel voorkomend, wellicht niet in deze streken, maar in Oosterse landen wel degelijk...

Nee vlooien in een vlooiencircus zijn vlooien die ze aan een soort touwtje vastgelijmd hebben en de bewegingen die ze maken, zijn dan het circus...

Hoe het met de nakomelingen zit weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensenvlo is in feite de rattenvlo en komt als zodanig
nog erg veel voor, ook in Nederland, alhoewel het door de kou snel minder worden.
Ze vermeerderen zich snel.
Het zijn inderdaad de vlooien die het vlooiencircus gebruikt.
Je kunt ze geen kunstjes leren, ze worden met zeer dunne koperdraadjes aan voorwerpen als koetsjes etc. vastgemaakt, waarbij de koperdraad tussen de kop en de pootjes als en soort knellende halsband worden vastgemaakt. Dat gaat wel eens mis , zodat de vlo tijdens de montage omkomt. Ze blijven hun leven lang vastzitten aan het te bewegen attribuut. De dompteur voedt ze door zichzelf door hen te laten prikken.
Als ze dood gaan , worden ze vervangen door een nieuwe vlo.......
Ze zijn te klein on ze te vragen wat ze er van vinden.
Als ze een antwoord gaven , zou ons dat wel eens niet kunnen bevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de mensenvlo komt nog steeds voor.
Mensenvlooien komen ook voor op dieren, zoals honden, ratten, varkens, herten en vossen.
De hondenvlo en de mensenvlo zijn in Nederland zeldzaam. In een groot deel van de wereld is de mensenvlo echter een algemeen voorkomende plaaggeest.
Door goede hygiëne kan het worden voorkomen dat mens en dier last hebben van vlooien.
In Nederland komt de kattenvlo het meeste voor.
Mensenvlooien bijten op elke plaats van het lichaam en veroorzaken jeuk wanneer ze zich verplaatsen.
Een vrouwtjesvlo legt na elke bloedmaaltijd 4 tot 8 eitjes en kan in de loop van haar volwassen leven honderden eitjes leggen.
De gladde, ovalen, lichtgekleurde eitjes zijn ongeveer 0,5 mm lang. Ze worden op het lichaam, het strooisel of het nest van de gastheer geplaatst, maar niet stevig vastgemaakt.
De volwassen dieren komen meestal na een tweetal weken uit nadat ze een larve- en popstadium hebben doorlopen, maar in ongunstige omstandigheden kan de pop-periode een jaar duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de vlooienbeten en het krabben te zien; JA.