wat voor soort insect is dit? (foto)

Sinds een week zit ik onder de uitslag (jeukende bultjes over hele lichaam maar voornamelijk hals, knieholtes) Ik ben momenteel op kampeervakantie in Frankrijk (westkust/ midden) mijn man en kinderen hebben nergens last van. Op onderzoek uitgegaan en vond in de naad van mijn luchtbed dit kreng. Is dit de veroorzaker van mijn uitslag? Beestje is een soort rupje en hooguit een de halve cm groot.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het is een larve van een glimworm.
De larve van de glimworm lijkt sterk op de volwassen vrouwelijke kever, maar heeft vaak gelige vlekken aan de rand van het lichaam.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je uitslag kan niet door dit insect veroorzaakt worden.

Wanneer je over het hele lichaam uitslag hebt, dan ben je mogelijk ergens overgevoelig voor. De plaatsen waar je huid het meest dun is, dat zijn de ellebogen, knieholten en hals.
Omdat je nu op kampeervakantie bent, is het lastig om uit te zoeken wat er anders in dan thuis. Wat dat is bijna alles.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je uitslag kan niet door dit insect veroorzaakt worden.

Wanneer je over het hele lichaam uitslag hebt, dan ben je mogelijk ergens overgevoelig voor. De plaatsen waar je huid het meest dun is, dat zijn de ellebogen, knieholten en hals.
Omdat je nu op kampeervakantie bent, is het lastig om uit te zoeken wat er anders in dan thuis. Wat dat is bijna alles.
Erna55