Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Knaagt een spitsmuis ook aan bedrading, als hij voldoende eten krijgt?

Dit omdat onze buurman een muis in zijn huis heeft zitten, hij wil hem niet doden. Alleen wel graag weten of die muis aan zijn bv telefoondrading zou gaan knagen.
Hij voert de muis zelf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is goed bezig! "Gij zult niet doden" Dat zou je toch moeten weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ongedierte vind ik wel iets anders hoor. Als ze overlast veroorzaken en/of ziektes overbrengen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige leven is heiliger dan anderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt helemaal mh75

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een spitsmuis komt niet aan de bedrading knagen in huis omdat een spitsmuis het zal vermijden om in huis te komen,spitsmuizen zijn vleeseters en leven in de tuin en bos,ze zijn veel kleiner dan een huismuis welke een planteneter is wat ook verklaart waarom deze wel knaagt aan alles wat er verteerbaar uitziet en of ruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt, +1

Andere antwoorden (9)

een muis blijft altijd knagen . het is een knaagdier en knaagt op alles in principe
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ja, want de spitsmuis zal blijven knagen om zijn snijtanden kort en scherp te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een muis in huis is een rampzaligheid weg met dat ongedierte.
korte metten
voordat je huis in rook opgaat
het kost je handenvol geld als ie de bedrading door knaagt.
dan zul je toch bedrading en wat niet meer moeten repareren.
die beestjes blijven nooit lang alleen.
je kan hem wel vangen misschien ?
maar vraag me af of het beestje dat overleeft
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ja. Ze knagen ook aan telefoondraden. Ik heb het zelf bij de hand gehad. De telefoon die steeds uitviel en het niet deed. Totdat iemand voor me de kruipruimte inging en constateerde dat er driftig aan de draden werd geknaagd.
Die buurman moet echt korte metten maken met die muis. Want het blijft er echt niet bij één. Voor ie het weet heeft ie er tientallen en honderden. Het is zielig, dat is waar.
Maar als ie de muis voert, dan moet ie ook niet kladen dat z'n telefoon het niet doet. Het is dan echt "Eigen schuld, dikke bult".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al een paar keer als monteur meegemaakt dat muizen de bedrading van koel en vrieskasten in schuren doorgevreten hadden.
Zelfs eenmaal een muis die een nest gebouwd had achter in een electisch fornuis,waardoor kortsluiting ontstond.
Bij gebrek aan voedsel gaan ze overal aan knagen.
Mijn advies opruimen,of wegjagen als je erg diervriendelijk bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je buurman de muis niet wil doden dat doen de stroomdraden het wel.
Hij kan hem ook vangen en dan in een oude aquarium gaan houden dan heeft hij er wat langer plezier van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij bouwmarkten kan je een soort spiralen kopen die je om de kabels kan doen om ze te beschermen.
het lijkt me geen overbodige luxe om die aan te schaffen, want knagen zal de muis, dat ligt in zijn aard.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Om hun tanden op lengte te houden knaagt een knaagdier, ook als het knagen niet tot voeding dient.
Doet een knaagdier dit niet dan gaat hij dood door te lange tanden.
Alleen knaagdieren die voldoende knagen planten zich voort.
Denk dus ook aan je cavia's ed.
Deze dieren hebben soms te weinig mogelijkheden om te knagen.'
Ze gaan dan dood van de honger.
Dit komt veel voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voortanden van spitsmuizen blijven hun hele leven groeien en daarom knagen ze voortdurend. Zo beschadigen ze elektrische bedrading, houtwerk... Binnenhuis veroorzaken ze soms geur- en lawaaihinder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding