Van welke vogel is dit soort 'vogelpoepje'?

Ik vind in mijn tuin heel veel vogelpoep, het is niet zomaar een vlekje maar er zit dan ook een soort bruin/zwart poepje nog in het vlekje. Dus een witachtige vlek met daarin een zwart/bruin poepje, van welke vogel is dit, zijn dit duiven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.1K

Antwoorden (3)

omdat vogels een cloaca hebben, een enkele opening dus, ziet ontlasting van een gezonde vogel er altijd uit zoals je beschrijft.
hooguit de hoeveelheid ontlasting zegt iets over de soort vogel.
een duif legt uiteraard een grotere flats neer dan een winterkoninkje.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
daar heb je gelijk in sekjoeritie, en bij zwanen en andere watervogels ook.
maar goed, die zie je niet zoveel in de achtertuin gelukkig :)
ik denk ook dat het van duiven is. Dat witte is de urine van de vogel, het zwarte puntje is de poep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een reiger