Wat is er bekend over de springspinnen op Borneo?

Vandaag was in het nieuws dat er een nieuwe soort sringspin is gevonden door een nederlandse onderzoeker.
En ik vroeg mij af of er meer springspinnen voor komen op Borneo. Zijn daar meerdere soorten van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Er zijn ontzetten veel (5423) soorten springspinnen. Ze komen niet alleen op Borneo voor, maar ook dichter bij huis namelijk ook in Nederland en België. (zie in bron 1 + 3)
In Borneo ging Peter Koomen speciaal op zoek naar springspinnen die mieren imiteren. (zie bron 2)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw uitvoerige informatie!!