Apen worden nooit verkouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nou, mijn hond is wel eens verkouden geweest, maar bij de apen...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apen kunnen wel virussen oplopen en zelfs besmet raken door ons mensen.

Verkoudheid is ook een virus maar ik heb nog nooit een verkouden aap gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mens en aap genetisch zeer dicht bij elkaar liggen zijn veel ziektes tussen mens en aap overdraagbaar.
Er zijn mensen die menen dat HIV oorspronkelijk bij apen vandaan komt.
Apen leven niet hygienisch en hebben daarom een sterk getraind afweermechanisme.
Ik heb wel eens een snotterende aap gezien, kon echter niet vaststellen of het een verkoudheid of allergische reactie was.
Ook bij de mens wordt echter het een wel eens voor het ander aangezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het een tijdje terug op de tv gezien van dat engelse opvang centrum mokey busines daar lieten zij duidelijk zien dat enkele apen goed verkouden waren die hadden snot onder de neus en niezen net zoals bij mensen.