Hoe groot is de invloed op de vruchtbaarheid van de man als hij dagelijks met een laptop op schoot zit?

Mijn man en ik zaten na te denken wat nou de reden zou kunnen zijn dat ik na 5 maanden nog steeds niet zwanger ben, terwijl het bij mijn zoontje zo snel ging. De kans is groot dat het gewoon toeval is...

Maar nu bedachten we ons dat sinds de bevalling we elke avond op de laptop vanuit bed series kijken, man houdt dan de laptop op schoot (bovenop zijn edele delen). En dit zeker anderhalf uur, en soms nog langer.

Nu las ik dat dit dus heel slecht is dus we stoppen er meteen mee.

Maar nou vraag ik me af, stel dat dit de reden is dat de kwaliteit dus door de warmte is verminderd, hoe lang zal het dan duren voordat de kwaliteit weer verbeterd is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1K

Antwoorden (2)

Vruchtbaarheidsexpert Sergey Moskovtsev vermoedt dat computers één van de belangrijkste factoren van het moderne leven zijn dat zorgt voor het hoge aantal onvruchtbare mannen. Deze resultaten bevestigen een Amerikaanse studie uit 2004. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat het gebruik van een laptop gedurende een uur de temperatuur van de teelballen met drie graden verhoogde. Het is al langer bekend dat het gebruik van de draagbare computer schade kan aanrichten aan het mannelijk voortplantingsorgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat van die straling is nog niet voldoende aangetoond, wel heeft de warmte van een laptop invloed. Het is inderdaad slecht voor de kwaliteit van het sperma als de boel te warm wordt - vandaar ook dat de zaadballen buiten het lichaam hangen en niet ergens binnenin zitten. Een man kan dus wel degelijk onvruchtbaar zijn als hij te vaak met zijn laptop op schoot zit.
Ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat er geen blijvende schade is, aangezien zaadcellen steeds nieuw worden aangemaakt. Maar hoe lang het duurt voor hij weer vruchtbare cellen heeft... geen idee. Volgens de site in de link kan dat wel een tot twee maanden duren, als ik het goed begrijp.