Waarom zijn katten huiverig voor water,en zwemmen zij niet graag.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zijn landdieren en geen vissen, vandaar...

Gokje: Ik denk dat het komt omdat katten erg met hun uiterlijk bezig zijn. Onze oude kat bijvoorbeeld; als wij eens een klit moesten weg knippen waardoor ze een stukje vacht mistte, schaamde de zich verschrikkelijk en bleef ze het maar wassen in de hoop dat het opeens goed zou komen. Ook als ze eens in bad was geweest, verstopte ze zich net zo lang totdat ze er weer normaal uitzag. Katten kunnen prima zwemmen, daar ligt het niet aan. Persoonlijk lijkt het er voor mij op dat het om hun ego'tje draait.

Katten maken graag hun vel voor eigen plezier afgelikt, en liever niet "verplicht" door toedoen van nattigheid.

onze katten stammen af van katten die in woestijngebied leefden, dus water en zwemmen zit niet echt in hun "systeem", hoewel er wel degelijk uitzonderingen op deze regel zijn; sommige katten zijn absoluut niet huiverig voor water. deze woestijnafkomst is ook de reden dat katten zulke slechte drinkers zijn.

Ik heb wel eens bij van die grappige animal filmpjes een paar filmjes gezien dat katten vrijwillig het zwembad inspringen hoor :)

wij hebben een echte boot kat . uit het water gtevist in leeuwarden , we wonen zelf op een woonboot als meneer niet vlug genoeg naar buiten kan gaat hij via het water

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100