Waarom zijn katten huiverig voor water,en zwemmen zij niet graag.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de dierentuin heb ik toch echt meer dan eens tijgers zien zwemmen... Moet er wel bij zetten dat het in de zomer in Sydney was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden vroeger een kat die achter de jonge eendjes aan zwom.

Antwoorden (6)

Het zijn landdieren en geen vissen, vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je daar antwoord op wilt, dan moet je die vraag stellen en dan niet in een reactie doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een zeehond, of een zeewolf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden zijn toch ook landdieren en die zwemmen over het algemeen ook wel graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve de zeekat dan...
Gokje:

Ik denk dat het komt omdat katten erg met hun uiterlijk bezig zijn. Onze oude kat bijvoorbeeld; als wij eens een klit moesten weg knippen waardoor ze een stukje vacht mistte, schaamde de zich verschrikkelijk en bleef ze het maar wassen in de hoop dat het opeens goed zou komen.

Ook als ze eens in bad was geweest, verstopte ze zich net zo lang totdat ze er weer normaal uitzag.

Katten kunnen prima zwemmen, daar ligt het niet aan.
Persoonlijk lijkt het er voor mij op dat het om hun ego'tje draait.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten maken graag hun vel voor eigen plezier afgelikt, en liever niet "verplicht" door toedoen van nattigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onze katten stammen af van katten die in woestijngebied leefden, dus water en zwemmen zit niet echt in hun "systeem", hoewel er wel degelijk uitzonderingen op deze regel zijn; sommige katten zijn absoluut niet huiverig voor water.
deze woestijnafkomst is ook de reden dat katten zulke slechte drinkers zijn.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik heb wel eens bij van die grappige animal filmpjes een paar filmjes gezien dat katten vrijwillig het zwembad inspringen hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben een echte boot kat . uit het water gtevist in leeuwarden , we wonen zelf op een woonboot als meneer niet vlug genoeg naar buiten kan gaat hij via het water