Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom stinkt de ene zijn poep meer dan de ander?

ik kwam er een keer achter dat iemand veel meer stinkt dan mij. want hij kwam van de wc en ik ging er in en het stonk verschrikkelijk. waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat is voor deel psychisch: andermans poep stinkt altijd meer dan je eigen poep.

Daarnaast wordt de geur van poep bepaald door wat er gegeten is, en de lichamelijke gesteldheid van de poepproducent.

Toegevoegd na 1 minuut:
voor *een* deel, moest daar staan.

Als je ziek bent, krijgt je ontlasting vaak een andere geur.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Naast eetgewoonten en zaken als roken en drinken hebben ook bacteriën invloed op de geur. Ieder mens heeft verschillende stammen bacteriën in zijn spijsverteringskanaal die ook weer anders reageren op het voedsel wat wordt gegeten. De een kan daarom zonder problemen witte of bruine bonen eten terwijl de ander daar flink winderig van wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook is het zo dat wanneer je zelf naar de wc gaat, je langzaam aan je eigen luchtje "went", terwijl wanneer je de wc inloopt en er is net iemand geweest, dan krijg je de volle laag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding