Zijn er door de strengere vorst dit jaar minder muggen?

Evt. nog een tip om ze weg te houden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
2.9K

Het beste antwoord

Het is al generaties lang een groot misverstand dat er in een koude winter veel lastig ongedierte zou dood vriezen! Integendeel zelfs, in een zachte winter gaan veel meer insecten dood door schimmelinfecties veroorzaakt door hoge wintertemperaturen en vocht. Komt nog bij dat de meeste muggen nog moeten komen, omdat de muggen die deze winter hebben overleefd nu eerst nog eitjes moeten gaan leggen en pas daaruit ontstaat een muggenplaag. Niet dat de muggen van nu niet kunnen steken hoor. Het weer in het komende seisoen gaat bepalen hoeveel eitjes er straks muggen worden. Heb je in de zomer last van muggen ,zoek dan in de berm naar boerenwormkruid ,het blad stevig over armen en benen wrijven en de muggen blijven weg!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uhm ik denk dat er in verhouding ongeveer net zoveel muggen zullen zijn.

Vitamine B complex slikken schijnt een bepaalde geur af te geven uiteindelijk die ze nie zo tof vinden en daardoor wegblijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat er door de vorst weinig larven zijn overgebleven zal er inderdaad minder zijn, maar dat geldt voor alle insecten, niet alleen muggen. Daar komt bij dat zo gauw het warmer wordt meer larven worden afgezet. De beste remedie: een brandende citronella kaars.