Wanneer maakt een muis geluid??? (dat hoge gesnerp) zie toelichting

Ik heb een muis in huis. Vind overal keuteltjes en heb hem gezien (hij nam een duik onder de plint van de bijkeuken naar de keuken. Hij zit in de bijkeuken en de hal, kelderkast en de keuken.
Maar.....heb hem nog niet gehoord terwijl als een muisje buiten is je hem geregeld hoort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
20.7K

Het beste antwoord

Muizen zingen als je het geluid langzaam afspeelt. Vergelijkbaar met zangvogels, communicatie met soortgenoten, om aan te geven wat hun territorium is of om muizen van het andere geslacht aan te trekken.

Als je gepiep in de struiken hoort is het trouwens meestal van spitsmuizen, die zijn luidruchtiger en het geluid valt meer binnen onze gehoorgrens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

tjirpende muizen zijn spitsmuizen die leven meer buiten. De muis in huis is een huismuis die maken geen geluid.