Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wilde net gaan slapen en ik zag een soort insect wat ik niet herkende op mijn bed zitten, wat was het?

Het zat op mijn matras en leek op een soortgenoot van het pissebed, get had ook wat weg van een zilvervisje maar alleen danvan die lange, dunne poten aan de achterkant als 'staart'.
Het had ook een bruin schildje. Toen ik het probeerde weg te halen rende het erg snel weg, naar mijn idee iets sneller dan een mier.
Ik zou graag willen weten wat het is en of ik rustig kan slapen ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nijptang misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn niet veel gevaarlijke insecten in nederland, dus je kan rustig slapen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat was vermoedelijk een papiervisje (ook wel ovenvisje genoemd). Het papiervisje houdt niet van licht en verstopt zich overdag. Papiervisjes in huis leven in donkere en vaak warme plekken. Zij kunnen zich makkelijk verspreiden als bijvoorbeeld dozen en andere materialen verplaatst worden. Hun voedsel bestaat hoofdzakelijk uit cellulose, zetmeel en suikers. Papiervisjes hebben nauwelijks eiwitten en vetten nodig. Hun voorkeurstemperatuur is 24°C, met een niet al te vochtige lucht. Bij een temperatuur beneden 22°C komen hun eitjes niet uit. Papiervisjes in huis kunnen overleven in droge ruimten en komen ook in vochtige ruimten voor.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was het inderdaad! Dankjewel :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding