Hebben alle zoogdieren 1 gemeenschappelijke voorouder?

Ik vind het bijvoorbeeld heel moeilijk voor te stellen dat walvissen en mensen dezelfde gemeenschappelijke voorouder hebben.
Zou het niet kunnen zijn dat zowel in het water als op land apart zoogdieren zijn ontstaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoja, wat is die oerzoogdier dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat is je probleem met die voorstelling?, Walvissen hebben een navelstreng, placenta, een penis zoals een stier, een slakkenhuis, ademen door longen, hebben longen, ribben, een vierkamerig hart, dubbele bloedsomloop, tanden, een tong, de hersenopbouw is hetzelfde als bij ander zoogdieren zoals wij. Als je je realiseert dat elke voorouder zelf ook weer een voorouder nodig heeft dan is de oorzaak van deze overeenkomsten duidelijk lijkt me. Als je wilt kun je duizenden of miljoenen overeenkomsten aanduiden tussen walvissen en mensen. De verklaring voor deze overeenkomsten is heel simpel en ongekunsteld als er een gemeenschappelijke voorouder had die ook dit soort kenmerken had. Ik houd me aanbevolen voor een andere simpele ongekunstelde verklaring die deze overeenkomsten verklaart. Het vaststellen van de eigenschappen van het oerzoogdier is niet al te simpel, omdat deze voorouder ook de voorouder van vogelbekdieren, mierenegels en ettelijke uitgestorven groepen moet zijn. Van de uitgestorven groepen kennen we natuurlijk alleen maar de anatomische kenmerken van de harde delen. Toegevoegd na 1 dag: Hier nog wat documentatie over het mijns inziens grootste verschil tussen de walvissen en de overige zoogdieren, de vreemde positie van de neusgaten en de volledige scheiding tussen lucht en voedselweg. van de neusopening naar de bovenkant van de schedel. Die evolutionaire ontwikkeling is zowel in de embryologie als in de fossielen goed te volgen.

als je niet geloofd in wat voor god dan ook: dan is het antwoord jah. onze planeet is gevormd door meteorieten die op elkaar botsten. later kwam er op een gegeven moment water op onze planeet en daarin zaten bacterien. dat zijn onze voorouderen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100