Kunnen dieren ook dromen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Waar kunnen ze over dromen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, van honden en katten weet ik het zeker. Je merkt het als ze liggen te slapen en een hond begint opeens wat te janken terwijl hij gewoon doorslaapt. Ze verwerken dan van alles of maken in hun droom van alles mee.

Ja, dat kunnen ze. Dat is soms ook te merken als ze slapen, als ze ineens een gek geluid maken ed.

Ik denk dat de meeste dieren wel kunnen dromen, aangezien dromen gewoon het werken van de hersenen terwijl het lichaam slaapt, is. Honden en katten kunnen sowieso dromen, dat merk je als ze liggen te slapen. Maar ik denk niet dat dieren van een lagere orde (vb. kwal) kunnen dromen. Volgens mij moet omte kunnen dromen een dier eerst kunnen denken. Honden en katten kunnen denken, maar primitieve dieren zoals dus een kwal kunnen volgens mij niet denken, die doen alles op instinct. Toegevoegd na 35 seconden: ''om te kunnen dromen MOET een dier'' moet het zijn

De meeste zoogdieren dromen net als mensen. Neem bijvoorbeeld ratten. Deze werden ooit een hele dag in een doolhof losgelaten. Daar moesten ze speciale opdrachten uitvoeren, terwijl hun hersengolven werden gemeten. Voordat de ratten de uitgang hadden gevonden werden ze in slaap gesust. Toen ze daarna in hun slaap opnieuw werden gemeten, werden dezelfde patronen zichtbaar. De patronen waren zo gelijk, dat de onderzoekers zelfs konden zien waar de ratten liepen in hun 'droomdoolhoven'.

Bronnen:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/biologie/1...

Dieren kunnen net als mensen ook dromen.

Een van mijn vroegere katten droomde heel veel. Kennelijk was hij dan altijd aan het vechten want dan begon hij te blazen. Katten dromen dus. Van andere dieren weet ik het niet.

Alle zoogdieren en vogels dromen.

Bronnen:
Duco de Waart's kennis

Wel degelijk.Soms lag onze hond op zijn zij gewoon plat op de grond,en met zijn poten te bewegen alsof hij aant rennen was,en een soort gejank hoorde je.Het is trouwens heel slecht om ze dan wakker te maken.Ook honden moeten ff bijkomen na een nachtmerrie,of heftige droom

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100