als je alle 5 zintuigen blokkeert, besta je dan?

Toegevoegd na 32 minuten:
het is meer een filosofische vraag, vergelijkingen met dromen en coma's of hypnotisme bedoel ik niet perse.

Laat ik de vraag anders stellen: Als je geboren wordt met alle 5 zintuigen die defect zijn, hoe weet je dan wie of wat je bent en of je bestaat?

Je bestaat dan alleen voor de toeschouwer alleen hij/zij kan je definiëren. Je bestaat als het ware wel in een fysieke manifestatie maar niet in een bewustzijn. Wat vervolgens weer een deur opent naar een volgende vraag: Wat is bestaan eigenlijk?

zijn er wellicht nog andere zintuigen die nog ontdekt dienen te worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, je bestaat, maar zit opgesloten in jezelf. Afhankelijk van anderen en je bent er.

Natuurlijk, ik gebruik ze regelmatig geen van allen...

Je bestaat dan wel maar hebt geen mogelijkheid daar gehoor aan te geven, je hebt geen input en kan niets weergeven. Ik vermoed dat je dan in een droomwereld zou gaan leven. Blinden kunnen virtueel zien en doven op die manier horen. Je moet niet vergeten dat bij een baby alle synaptische verbindingen benut zijn. Ik vermoed dus dat een mens in die staat een voledig virtuele wereld kan vormen, als men hem/haar laat leven. In Nederland is daar echter weinig kans op, hier is men goed in het beeindigen van alles waar wij geen "nuttig " leven in herkennen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100