als je alle 5 zintuigen blokkeert, besta je dan?

Toegevoegd na 32 minuten:
het is meer een filosofische vraag, vergelijkingen met dromen en coma's of hypnotisme bedoel ik niet perse.

Laat ik de vraag anders stellen: Als je geboren wordt met alle 5 zintuigen die defect zijn, hoe weet je dan wie of wat je bent en of je bestaat?

Je bestaat dan alleen voor de toeschouwer alleen hij/zij kan je definiëren. Je bestaat als het ware wel in een fysieke manifestatie maar niet in een bewustzijn. Wat vervolgens weer een deur opent naar een volgende vraag: Wat is bestaan eigenlijk?

zijn er wellicht nog andere zintuigen die nog ontdekt dienen te worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (10)

Ja hoor, dan ben je alleen een beetje een kasplantje aan het worden denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en dat doe je al elke dag, of liever gezegd elke nacht... Elke nacht gaan de 5 luiken dicht, dat weet je toch...

En als de luiken dicht zijn, dan besta je nog... Sterker nog als de luiken zogenaamd definitief dicht gaan, dan nog blijf je bestaan... Heb je nu nog meer bewijs nodig?

Je hebt zelfs geen hersenen nodig om te bestaan, wist je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik word zo ziek van al die standaard minnetjes bij jou!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, volgens mij zijn er mensen jaloers ofzo...
Maar mijn moeder zegt altijd: "Dat zegt meer over die mensen dan over jou (XiniX)" +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij krijgt er hier anders ook meer plusjes voor dan alle anderen.
Verder is 't soms zo mensen minnetjes geven omdat ze een antwoord niet snappen of te 'ongebruikelijk' vinden - buiten 't standaard-denkraam, of omdat ze de 'toon waarop' niet goed vinden. Dat vind ik persoonlijk allemaal geen voldoende redenen om te minnen.
Ja, je bestaat, maar zit opgesloten in jezelf.
Afhankelijk van anderen en je bent er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , maar wel in iemand met de nodige hulpmiddelen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je denkt nog steeds, dus je bent.
Rieneke1
14 jaar geleden
Natuurlijk, ik gebruik ze regelmatig geen van allen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bestaat dan wel maar hebt geen mogelijkheid daar gehoor aan te geven, je hebt geen input en kan niets weergeven.
Ik vermoed dat je dan in een droomwereld zou gaan leven.
Blinden kunnen virtueel zien en doven op die manier horen.
Je moet niet vergeten dat bij een baby alle synaptische verbindingen benut zijn.
Ik vermoed dus dat een mens in die staat een voledig virtuele wereld kan vormen, als men hem/haar laat leven.
In Nederland is daar echter weinig kans op, hier is men goed in het beeindigen van alles waar wij geen "nuttig "
leven in herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dan besta je gewoon nog. Geen een enkel reden dat je dan niet meer bestaat.
Alleen je leeft dan wel in een plantaardig wereld. of te wel hoe noemen ze dat ook alweer ( herbal leven ) of zo.

Gewoon geestelijk en lichamelijk gehandicapt leven.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat zolang je ziel nog in het lichaam zit, je er nog bent (bewust of onbewust), het lichaam is alleen een omhulsel.

wel lastig om te beantwoorden hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vijf zintuigen?
-geluid
-gevoel
-warmte/koude/pijn
-gezichtsvermogen
-reuk
-smaak
-evenwicht
-waarneming van beweging, lichaamsbewustzijn
Welke 5 wil je blokkeren?