Kunnen husky's het Noorderlicht zien?

Ik las in een reisgids over huskysafari's. In de landen waar die worden gehouden, komt regelmatig het Noorderlicht voor. Kunnen de husky's dat verschijnsel ook zien of merken ze er niets van? Hoe ervaren de husky's het Noorderlicht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ze zien het in ieder geval al heel anders dan wij omdat ze rood-groen kleurenblind zijn.

Bronnen:
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/d...

Husky's hebben prima ogen dus ze zullen het noorderlicht ongetwijfeld kunnen zien. Ze zullen er alleen geen ervaring bij hebben: het licht levert hun niets op, dus zullen ze het hoogstwaarschijnlijk negeren. Voor zover ik weet zijn er geen dieren die iets moois zoals het noorderlicht kunnen waarderen, alleen omdat het mooi is.

Honden zijn kleurenblind maar zij zien het Noorderlicht wel degelijk. Maar omdat het geen geur heeft noch geluid maakt, zullen ze er weinig ofwel geen aandacht aan schenken. Het noorderlicht is in Nederland trouwens ook te waar te nemen. Welgeteld 7 dagen per jaar dacht ik gelezen te hebben. Alleen is bij het bij ons erg zwak, en door kunstlicht is het helaas vrijwel niet te zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100