Ja hoor die zijn er zeker. Vissen in een vijver eten vaak kleine larfjes of mugjes die op het wateroppervlakte zitten. Je hebt ook vissen die af en toe even uit het water springen om een insect te vangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die zijn er, die vissen schieten dan een druppel water op dat insect, dat valt dan in het water en hopla, weg insect... Vraag me niet welke vissen dat zijn, maar die zullen echt wel verschijnen hierna...

Maar de naan vroeg je toch niet, of wel...

Toegevoegd na 8 minuten:
Schuttersvis, zie link...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel vissen die insecten eten. Ook de vissen in een vijver lusten best een vlieg of mug. Of de larven van een mug. Heel nuttige beestjes dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
De zonnebaars is bijvoorbeeld een populaire vijvervis en kan ook in aquaria worden gehouden. Niet alleen zijn kleuren worden op prijs gesteld, in tuinvijvers eet deze vis muggenlarven, bloedzuigers en wormen die andere vijvervissen parasiteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Danielle, er is nogal inf. op internet die niet juist is.
Parasiterende bloedzuigers en wormen worden niet door de zonnebaars gegeten, door geen enkele vis trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker wel. Deze worden door de zonnebaars wel gegeten. Waarom zou de informatie op verschillende internet sites fout zijn en die van jou goed?
tuurlijk...weleens van vlieg vissen gehoord?
een nep vlieg aan een lijntje op en neer bewegen, en hap zegt de vis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Forellen vangt men met een werphengel met een kunstvlieg er aan en dat doet men natuurlijk niet voor niets, maar ook finten en vele andere vissen lusten graag insecten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn drie grote groepen onder de vissen, de planten eters, de insecten eters en de roofvissen.
Maar insecten zijn zo lekker en hoogwaardig voedsel, dat alle vissen ze eten, zelfs de roofvissen.
Voor de vijver zijn dat vooral de goudwinde en de rozette.
Die eten vrijwel alleen insecten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vis leeft van insecten en bewijst uw vijver goede diensten door de roofzuchtige larven van de geelgerande watertor en de libel op te eten