wat is een Amsterdamse bak?

Wat heeft een Amsterdamse bak met worteltjes te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Amsterdamse bak is een ras worteltjes. Net als bijvoorbeeld verschillende soorten appels heb je ook verschillende rassen wortels.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie de fotogallerij van de link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedere kweker van nieuwe plantenrassen, mag daar een naam aan toevoegen, die hij zelf leuk, of toepasselijk vind.
Dat noemen ze een fantasie naam, bijna altijd slaat die naam op de nieuwe eigenschappen van de soort.
Amsterdamse Bak is een heel oud wortel( peentjes) gewas.
Waar dan Amsterdamse Bak vandaan komt, zou ik niet weten, maar het woord BAK, zou kunnen komen van het woord BROEIBAK, dat is een met glas overdekte lage bak om planten/ groente in te kweken.