Waarom is het zo moeilijk om met je linker- en rechterhand gelijktijdig twee totaal verschillende handelingen te verrichten?

Bijvoorbeeld dat je met je linkerhand de soep roert en gelijktijdig met je rechterhand een hemd strijkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geldt ook voor handen en voeten. Dat moeten drummers b.v. leren. Als je met je handen een bepaald ritme wil slaan, willen je voeten dat ook. Kost maanden oefenen om dat los te koppelen.

Het beste antwoord

Dat komt door een of andere kronkel in ons hersenen.
Door veel oefenen zal dat uiteindelijk lukken, zie maar naar een pianist die totaal verschillende dingen doet met zijn 2 handen en zelfs met zijn vingers.
Ikzelf heb +/- 25 jaar geleden links leren schrijven nadat mijn pols gebroken was, zo zie je maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het ook een keer aan m'n docent gevraagd en die zij dat het zo zat: Je beweging woord naar je arm gestuurd (Bijv. de rechter) maar het gaat tegelijk naar de linker arm waardoor je ze moeilijk tegen elkaar indraaien enzo.
Anders moet je gewoon veel en goed oefenen

Toegevoegd na 2 minuten:
even een lijn tekening...
=
= [

Dus als de plusjes de beweging doorsturen gaat die lichtelijk door naar de andere arm (de haakjes)